28 jul 2014

LA CORRUPCIÓN Y HAMMURABI / LA COORRUPCIÓ I HAMMURABI



Sería presuntuoso por mi parte, que ahora os recordara que desde hace muchos años os vengo advirtiendo de que no es bueno consagrar como “Mesías” a ningún ser humano. El ser humano es por definición imperfecto y si lo idealizamos nos arriesgamos a que nos decepcione y nos vengan ganas de “crucificarlo”.

Los “fariseos” de todo tiempo, conocedores de lo todo lo que pasa, vociferan y estigmatizan a todo aquel que pretende elevar a la superficie lo que circula por las cloacas. Eso si, se escandalizan y se rasgan las vestiduras cuando la “mierda” emerge y  ya no se puede tapar, mostrando su decepción pública y tratando de que no les salpique, cuando siempre han mostrado su total connivencia.. Es en ese momento cuando se derriban las estatuas de sus pedestales y se hace leña del árbol caído, mientras  se instaura a otro “Mesías” que la masa pueda seguir sin desconfianza, se vuelve al tribalismo para salvar y proteger el máximo patrimonio del “pillaje” generado.

Yo he criticado desde el principio al “pujolismo”, y he sido víctima no solamente de la ira i el integrismo de algunos de sus seguidores, si no también de miembros de mi “tribu política” que me reprochaban mi actitud de meterme en lo que “no toca”. Ahora corro el riesgo que la descalificación generalista de mi generación política se me lleve por delante en la memoria histórica como un miembro más de esa “colla” de facinerosos que se han estado lucrando o aprovechando de la cosa pública. Y eso si que no!.

En mi ya larga trayectoria política, he vivido situaciones de todo tipo, pero puedo afirmar sin temor a equivocarme, que la mayor parte de los políticos con los que he convivido han sido personas idealistas, honestas y comprometidas con el servicio público. Sería una enorme injusticia que al caer algunos de los referentes políticos, arrastraran a todo el trabajo bien hecho que a permitido el desarrollo del País y el bienestar de los ciudadanos.

La condición humana es la que es, y el desarrollo de sus acciones tiene sus consecuencias.

Como podemos ver en el epílogo del Código de Hammurabi que ya tiene más de 3500 años se trata de legislar de formar que los abusos y perversiones sean prevenidos y castigados adecuadamente:

Hammurabi dice en el epílogo que fue llamado por los dioses para que "la causa de la justicia prevalezca en el mundo, para destruir al malvado y al perverso". Describe además las leyes como medio para que "la tierra disfrute de un gobierno estable y buenas reglas", que se dicen escritas en un pilar para que "el fuerte no pueda oprimir al débil, y la justicia acompañe a la viuda y al huérfano".
Hammurabi aconseja al oprimido con estas enérgicas y sonoras palabras: "que el oprimido que tenga una causa verdadera venga a presencia de mi estatua, a mí como rey de la justicia, y que lea en voz alta la inscripción y escuche mis preciosas palabras para que le lleven claridad y entendimiento a su causa, para que su corazón encuentre alivio".

Estamos en este momentos rodeados de “indeseables” protectores y beneficiarios del “crimen organizado”, y no es un exceso verbal, solo hay que ver como un  ex –juez condenado e indultado por el gobierno tiene como clientes principales a Bárcenas y al Capo de la mafia rusa. Y después nos escandalizamos por cualquier cosa...

Aquí en Catalunya no somos diferentes, existe desde tiempos inmemoriales una aristocracia connivente con todos los regimenes autoritarios, despóticos o dictatoriales que patrimonializa todo el sentimiento colectivo de lo que llaman “pueblo” . Nunca les oiréis llamarnos “ciudadanos” , eso implica el reconocimiento de derechos y no están por la labor, su modelo de sociedad está organizado por “estamentos” a los que se accede por cooptación y no por mérito, que no sea el de ser fieles servidores de sus intereses, por cierto bien poco patrióticos.

Y ahora, cuidado, que el sistema, aunque parezca lo contrario nos va a poner a nuevos mesías que encuadren el disgusto y el desencanto pero con el cordón umbilical bien unido  mismo sitio, y si no os lo creéis , al tiempo.



Seria presumptuós per part meva, que ara us recordés que des de fa molts anys us vinc advertint que no és bo consagrar com "Messies" a cap ésser humà. L'ésser humà és per definició imperfecte i si ho idealitzem ens arrisquem a que ens decebi i ens vinguin ganes de "crucificar-lo".

Els "fariseus" de tot temps, coneixedors del tot el que passa, vociferen i estigmatitzen a tot aquell que pretén elevar a la superfície el que circula per les clavegueres. Això si, s'escandalitzen i s'esquincen les vestidures quan la "merda" emergeix i ja no es pot tapar, mostrant la seva decepció pública i tractant que no els esquitxi, quan sempre han mostrat la seva connivència.

És en aquest moment quan s'enderroquen les estàtues dels seus pedestals i es fa llenya de l'arbre caigut, mentre no s'instaura a un altre "Messies" que la massa popular pugui seguir sense rancança. Es torna al tribalisme per salvar i protegir el màxim de patrimoni del "pillatge" generat.

Jo he criticat des del principi al "pujolisme", i he estat víctima no només de la ira i de l'integrisme d'alguns dels seus seguidors, sinó també de membres del meva "tribu política" que em retreien la meva actitud de ficar-me en el que "no toca". Ara corro el risc que la desqualificació generalista de la meva generació política s’ em porti per davant en la memòria històrica com un membre més d'aquesta "colla" de facinerosos que s'han estat lucrant o aprofitant de la cosa pública. I això si que no!.

En la meva ja llarga trajectòria política, he viscut situacions de tot tipus, però puc afirmar sense por a equivocar-me, que la major part dels polítics amb els quals he conviscut han estat persones idealistes, honestes i compromeses amb el servei públic. Seria una enorme injustícia que en caure alguns dels referents polítics, arrosseguessin a tota la feina ben feta que a permès el desenvolupament del País i el benestar dels
ciutadans.

La condició humana és la que és, i el desenvolupament de la seva  acció té les seves conseqüències.

Com podem veure en l'epíleg del Codi d'Hammurabi que ja té més de 3500 anys es tracta de legislar de formar que els abusos i perversions siguin previnguts i castigats adequadament:

Hammurabi diu a l'epíleg, que va ser cridat pels déus perquè "la causa de la justícia prevalgui en el món, per destruir al malvat i al pervers". Descriu a més les lleis com a mitjà perquè "la terra gaudeixi d'un govern estable i bones regles", que diuen escrites en un pilar perquè "el fort no pugui oprimir el feble, i la justícia acompanyi a la vídua i l'orfe" .

Hammurabi aconsella l'oprimit amb aquestes enèrgiques i sonores paraules: "que el oprimit que tingui una causa veritable vingui a presència del meu estàtua, a mi com a rei de la justícia, i que llegeixi en veu alta la inscripció i escolti les meves precioses paraules perquè el portin claredat i enteniment a la seva causa, perquè el seu cor trobi alleujament ".

Estem en aquest moments envoltats de "indesitjables" protectors i beneficiaris del "crim organitzat", i no és un excés verbal, només cal veure com un ex-jutge condemnat i indultat pel govern té com a clients principals a Barcenas i l'Capo d'la màfia russa. Ydespués ens escandalitzem de qualsevol cosa ....

Aquí a Catalunya no som diferents, existeix des de temps immemorials una aristocràcia connivent amb tots els règims autoritaris, despòtics o dictatorials que patrimonialitza tot el sentiment col · lectiu del que anomenen "poble". Mai els sentireu dir-nos "ciutadans", això implica el reconeixement de drets i no estan per la labor, el seu model de societat és per "estaments" als quals s'accedeix per cooptació i no per mèrit que no sigui el de ser fidels servidors dels seus interessos, poc patriòtics.


I ara, compte, que el sistema, encara que sembli el contrari ens posarà a nous messies que enquadrin el disgust i el desencís però amb el cordó umbilical ben  unit al mateix lloc, i si no us ho creieu, al temps que no enganya

No hay comentarios: