31 may 2015

Entre Pitos y Flautas / i Flautes




Castellano

No se si me resuenan mas en los oídos, los pitos de la final de copa o las barbaridades y descalificaciones que se están escribiendo y escuchando estos días después de conocidos los resultados de las últimas elecciones. Este país, le llamemos España o Catalunya aparte de estar lleno de mierda, está generando una cultura que no llega ni a la de una república bananera.

Vayamos por partes, de momento de lo poco que funciona para entretenernos un rato  tenemos al Barça, y nos cuesta una pasta gansa para alimentar las evoluciones de unos cuantos virtuosos del movimiento del balón entre los que destaca sin discusión, un iluminado futbolero llamado Messi i que cualquier día acaba presentándose a las elecciones y barre a toda la clase política.

Vivimos en una continua representación mediática mas propia de culebrones y “reality shows” que de una sociedad democrática avanzada que es lo que correspondería a un país supuestamente de los mas desarrollados del mundo. No es de extrañar entonces que ante la desesperación que produce la acción política actual, los ciudadanos se enganchen a la primera propuesta que si no les da soluciones a los problemas por lo menos agitan el panorama y hace bajar al suelo a nuestros dirigentes sumisos y políticamente correctos.

La campaña mediática que se ha abierto contra las posibles alcaldesas de Madrid y Barcelona, es de un descaro e inmoralidad absolutamente vergonzosos. Los poderes económicos y la élites que dominan el país o países como queráis expresarlo, no se cortan a la hora de manifestar su rechazo a que determinadas personas puedan ocupar responsabilidades institucionales legítimamente adquiridas o por adquirir. Con un estilo a lo más puramente clasista se ridiculiza, estigmatiza y menosprecia a personas que lo máximo que preconizan es que se cumplan las leyes y se actúe con justicia social, propuestas que cualquier partido moderado europeo podría asumir sin ningún problema.

¿Qué está pasando?, ¿Porque se admite como normal, que se dilapide el patrimonio publico, se repriman los derechos básicos, se yugule el sistema democrático, se pervierta la justicia, se concentren las rentas en unos pocos, se abandone a los más desfavorecidos...?.

Se han desideologizado  a las fuerzas políticas y se han marcado unos límites dentro de los cuales solo cabe la sumisión a un mercado, que por cierto no existe ya que está dominado por monopolios y oligopolios. Cualquier político o movimiento social que trate de salirse de ese espacio es tachado de loco o radical.

Para acabarlo de adobar el nacional-catolicismo propugnado en España por la jerarquía de la iglesia católica y alguna orden y/o asociación religiosa y en Catalunya además algunas comunidades de base y religiosas en particular se adhiere descaradamente en el apoyo a determinadas propuestas políticas transversales y su dura confrontación,  muy lejos del ideario que debería corresponder a la religión que predican

He dicho muchas veces que las Instituciones que mas flaquean son los Parlamentos, desde donde el legislador debería establecer las normas que impidan los abusos y ataques que sufre el sistema democrático. Para encontrar un parlamentario que se “juegue el físico” y la carrera política hay que sudar tinta china. Lo más normal es que sea apartado discretamente o quede absorbido por el “sistema establecido”.

Para evitar la lucha política entre conservadores y progresistas, se ha estimulado la confrontación nacionalista, que está dejando un poso de odio y resentimiento difícil de modificar y con proyecciones futuras muy pero que muy preocupantes. El líder de ERC dirigiéndose a los empresarios les ha dicho que los conservadores pueden estar tranquilos con ellos, lo que es toda una declaración de intenciones.

En mi ciudad, Badalona ha sucedido lo que era de esperar y vengo vaticinando desde hace años, la imparable decadencia y deterioro interno del PSC local, ha llevado a una situación tal que sumado al castigo recibido por CiU por su apoyo táctico al gobierno del PP, y a la división de ICV, nos ha dejado un escenario difícilmente encajable y gobernable.

No tengo dudas de que Dolors Sabater, de la que tengo una buena opinión inicial, va a obtener la investidura, porque nadie, por diversos motivos, se va a atrever a facilitar la continuidad del PP en la alcaldía. Pero no nos engañemos, en cuanto aparezca de nuevo la necesidad de agitación independentista va a ser muy difícil que el PSC se mantenga en el gobierno y eso va a ser explotado por C’s y PP para minar la estabilidad del mismo y los sectores independentistas para estigmatizar a los socialistas a los que muchos de los que forman parte odian visceralmente. Es por ello que si alguien pidiera mi opinión, yo preferiría que el PSC no entrara a gobernar y se acercara a colaborar sin condiciones con los sectores de ICV que no se identifican con el proceso hacia la independencia, reflexionara sin intereses personales sobre nuestra situación interna y dedicara sus esfuerzos a reconectar con la ciudadanía para rearmar una nueva alternativa política para la ciudad.

Mientras todo esto sucede, aunque parezca mentira los corruptos y corruptores seguirán anclados en las Instituciones hasta que alguien se arme de valor y los eche sin contemplaciones; los políticos mediocres e incompetentes, ante la reducción de salarios prevista en algunas Instituciones, van a intentar, si no lo están haciendo ya, apalancarse en alguna otra Institución de segundo grado en algún lugar discreto y bien remunerado para poder seguir conspirando y defendiendo intereses muy interesados; y lo que es peor las mafias de todo tipo instaladas en el área de Barcelona, y entre ellas las mas destacadas, la camorra, la mafia rusa y todos los “chiringuitos” de comisionistas y facilitadores seguirán actuando, porque como es público y notorio no hay nadie que les meta mano.

El Presidente Mas y los que le apoyan desde sitios oscuros, temen una alianza de izquierda y la combatirán de la manera que sea como antes ya hizo el pujolismo y los poderes fácticos, así que , ¡fuera las caretas que hay mucho lobo/a con piel de cordero!

Vamos a ver....

PD:  Me queda una personal satisfacción, ver como ha desaparecido rápidamente la propaganda del PP en los autobuses de Badalona....


Català

 No se si em ressonen mes a les orelles, els xiulets de la final de copa o les barbaritats i desqualificacions que s'estan escrivint i escoltant aquests dies després de coneguts els resultats de les últimes eleccions. Aquest país, el truquem Espanya o Catalunya a part d'estar ple de merda, està generant una cultura que no arriba ni a la d'una “república bananera”

Anem per parts, de moment del poc que funciona per entretenir una estona, tenim al Barça, i ens costa una pasta gansa per alimentar les evolucions d'uns quants virtuosos del moviment de la pilota entre els quals destaca sense discussió un il·luminat “futbolero” anomenat Messi i que qualsevol dia acaba presentant-se a les eleccions i escombra a tota la classe política.

Vivim en una contínua representació mediàtica mes pròpia de “culebrons” i "reality shows" que d'una societat democràtica avançada que és el que correspondria a un país suposadament dels mes desenvolupats del món. No és d'estranyar llavors que davant la desesperació que produeix l'acció política actual, els ciutadans s'enganxin a la primera proposta que si no els dóna solucions als problemes almenys agiten el panorama i fan baixar a terra als nostres dirigents submisos i políticament correctes.

La campanya mediàtica que s'ha obert contra les possibles alcaldesses de Madrid i Barcelona, ​​és d'un absolut desvergonyiment i immoralitat. Els poders econòmics i la elits que dominen el país o països com ho vulgueu expressar,  no es tallen a l'hora de manifestar el seu rebuig al fet que determinades persones puguin ocupar responsabilitats institucionals legítimament adquirides o per adquirir. Amb un estil del més purament estil classista es ridiculitza, estigmatitza i menysprea persones que el màxim que preconitzen és que es compleixin les lleis i s'actuï amb justícia social, propostes que qualsevol partit moderat europeu podria assumir sense cap problema.

Què està passant ?, Perquè s'admet com a normal, que es dilapidi el patrimoni públic, es reprimeixin els drets bàsics, s’ escanyi   el sistema democràtic, es perverteixi la justícia, es concentrin les rendes en uns pocs, s'abandoni als més desfavorits ...?.

S'han desideologitzat a les forces polítiques i s'han marcat uns límits dins dels quals només hi ha la submissió a un mercat, que per cert no existeix ja que està dominat per monopolis i oligopolis. Qualsevol polític o moviment social que tracti de sortir d'aquest espai és titllat de boig o radical.

Per acabar-ho d'adobar el nacionalcatolicisme propugnat a Espanya per la jerarquia de l'església catòlica i alguna ordre i / o associació religiosa i a Catalunya amés algunes comunitats de base i religioses en particular es posiciona descaradament en  suport a determinades propostes polítiques transversals i la seva dura confrontació,  molt lluny de l' ideari que hauria de correspondre a la religió que prediquen

He dit moltes vegades que les institucions que mes flaquegen són els Parlaments, des d' on el legislador hauria d'establir les normes que impedeixin els abusos i atacs que pateix el sistema democràtic. Per trobar un parlamentari que es "jugui el físic" i la carrera política cal suar tinta xinesa. El més normal és que sigui apartat discretament o quedi absorbit pel "sistema establert".

Per evitar la lluita política entre conservadors i progressistes, s'ha estimulat la confrontació nacionalista, que està deixant un pòsit d'odi i ressentiment difícil de modificar i amb projeccions futures molt, però que molt preocupants. El líder d'ERC dirigint-se als empresaris els ha dit que els conservadors poden estar tranquils amb ells, el que és tota una declaració d'intencions.

A la meva ciutat, Badalona ha succeït el que era d'esperar i vinc vaticinant des de fa anys, la imparable decadència i deteriorament intern del PSC local, ha portat a una situació tal que sumat al càstig rebut per CiU pel seu suport tàctic al govern del PP , i a la divisió d'ICV, ens ha deixat un escenari difícilment encaixable i governable.

No tinc dubtes que Dolors Sabater, de la qual tinc una bona opinió inicial, obtindrà  la investidura, perquè ningú, per diversos motius, es s’atrevirà a facilitar la continuïtat del PP a l'alcaldia. Però no ens enganyem, quan aparegui de nou la necessitat d'agitació independentista serà molt difícil que el PSC es mantingui en el govern i això será explotat per Ciutadans i PP per minar l'estabilitat del mateix i els sectors independentistes per estigmatitzar als socialistes als què molts dels que formen part odien visceralment. És per això que si algú demanés la meva opinió jo preferiria que el PSC no entrés a governar i s'acostés a col·laborar sense condicions amb els sectors d' ICV que no s'identifiquen amb el procés cap a la independència, reflexionés sense interessos personals sobre la nostra situació interna i dediqués els seus esforços a reconnectar amb la ciutadania per rearmar una nova alternativa política per a la ciutat.

Mentre tot això succeeix, encara que sembli mentida els corruptes i corruptors seguiran ancorats en les institucions fins que algú s'armi de valor i els faci fora sense contemplacions; els polítics mediocres i incompetents, davant la reducció de salaris prevista en algunes institucions, intentaran, si no ho estan fent ja, “apalancar-se” en alguna altra Institució de segon grau en algun lloc discret i ben remunerat per poder seguir conspirant i defensant interessos molt interessats.;  i el que és pitjor les màfies de tota mena instal·lades a l'àrea de Barcelona, ​​i entre elles les mes destacades, la camorra, la màfia russa i tots els "xiringuitos" de comissionistes i facilitadors seguiran actuant, perquè com és públic i conegut no hi ha ningú que els fiqui mà.

El president Mas i els que li donen suport des de llocs foscos, temen una aliança d'esquerra i la combatran de la manera que sigui com abans ja va fer el pujolisme i els poders fàctics, així que, fora les caretes que hi ha molt llop /ba amb pell de xai!

Anem a veure ....


PD: Em queda una personal satisfacció, veure com ràpidament a desaparegut la propaganda del PP dels autobusos de Badalona.

No hay comentarios: